Critical Language and Literary Studies

آ

  • آپوفنیا ادبیات الکترونیک و داستان های وب محور چند وجهی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 13-36]

  • آخرالزمان زیست‌محیطی بحران ناشی از اندوه زیست‌محیطی: مقابله با روان زخم زیست‌محیطی و احساس آخرالزمانی در رمان آزادی اثر جاناتان فرنزن [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 187-207]

  • آگاهی خاطره و آگاهی در گذر از درد تحلیل موردی شخصیت لوژین در رمان دفاع (دفاع لوژین) نوشته ولادیمیر نابوکوف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 280-300]

  • آلمانی توانش تعاملی و آهنگ در آموزش آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 93-114]

  • آموزش‌زبان‌آلمانی ضرورت آموزش کاربردشناسی آلمانی درراستای کاهش خطا درزبان آموزان ایرانی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 183-209]

  • آموزش زبان خارجی توانش تعاملی و آهنگ در آموزش آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 93-114]

  • آهنگ توانش تعاملی و آهنگ در آموزش آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 93-114]

ا

  • اختگی سکسوئیشن و اختگی: بررسی روانشناختی امکان‌ناپذیری روابط جنسی در رمان شکننده لیزا آنگر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 135-160]

  • ادبیات الکترونیک ادبیات الکترونیک و داستان های وب محور چند وجهی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 13-36]

  • ادبیّات پسامدرن تحلیل سبک شناختی داستان ضدّجنگ پسامدرن برمحور رمان سلّاخ خانۀ پنج از کورت وَنِگات [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 209-233]

  • اشتقاق نقش علم صرف و دانش واژه سازی بر فراگیری و گسترش واژگان بالقوه آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 33-54]

  • اگزیستانسیالیسم اگزیستانسیالیسم» و «باور غلط» ژان پل سارتر در نمایشنامۀ اهریمن سپید اثر جان وبستر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 239-259]

  • الگوی کنشی گرماس بررسی الگوی کنشی نظریه گرماس در جهانهای موازی :مطالعه موردی رمان 1Q84 اثر هاروکی موراکامی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 161-182]

  • الگوهای روایی ادبیات الکترونیک و داستان های وب محور چند وجهی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 13-36]

  • اندوه زیست‌محیطی بحران ناشی از اندوه زیست‌محیطی: مقابله با روان زخم زیست‌محیطی و احساس آخرالزمانی در رمان آزادی اثر جاناتان فرنزن [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 187-207]

  • انواع خطا ضرورت آموزش کاربردشناسی آلمانی درراستای کاهش خطا درزبان آموزان ایرانی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 183-209]

  • اهریمن سپید اگزیستانسیالیسم» و «باور غلط» ژان پل سارتر در نمایشنامۀ اهریمن سپید اثر جان وبستر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 239-259]

ب

  • باب ششم گلستان بررسی و مقایسه میزان ادبیت باب ششم گلستان سعدی و ترجمه روسی آن بر اساس معادله بوزیمان [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 61-89]

  • باورغلط اگزیستانسیالیسم» و «باور غلط» ژان پل سارتر در نمایشنامۀ اهریمن سپید اثر جان وبستر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 239-259]

  • بوم درمانی خوانش بوم-روانشناسانه رمان رویای حیوانی اثرباربارا کینگس الور [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 91-112]

  • بوم روانشناسی خوانش بوم-روانشناسانه رمان رویای حیوانی اثرباربارا کینگس الور [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 91-112]

  • بوم محوری خوانش بوم-روانشناسانه رمان رویای حیوانی اثرباربارا کینگس الور [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 91-112]

پ

  • پارناس تحلیل ترجمۀ فارسی « خواب لیلا» سرودۀ لوکنت دو لیل بر پایۀ آراء آنری مشونیک [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 115-136]

  • پسا-سرمایه داری سکسوئیشن و اختگی: بررسی روانشناختی امکان‌ناپذیری روابط جنسی در رمان شکننده لیزا آنگر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 135-160]

ت

  • تاثیرات تروما بررسی تروما در داستان "یک موضوع موقتی" از جومپا لاهیری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 55-71]

  • تاثیرگرایی تطابق استراتژی های تاثیرگرایی عاطفی با اصول واقع انگاری احساسی در گفتمان روایی وسیکس [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 37-60]

  • تجربه زیسته خاطره و آگاهی در گذر از درد تحلیل موردی شخصیت لوژین در رمان دفاع (دفاع لوژین) نوشته ولادیمیر نابوکوف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 280-300]

  • تربیت معلم تربیت معلم و شکل گیری هویت حرفه ای دانشجو معلمان زبان انگلیسی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 211-238]

  • ترجمه تابو مقایسۀ عملکرد مترجمان زن از نسل جدید و گذشته در ترجمه واژگان تابو و بررسی تأثیرپذیری آنها از فرهنگ [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 113-133]

  • ترکیب نقش علم صرف و دانش واژه سازی بر فراگیری و گسترش واژگان بالقوه آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 33-54]

  • تروما بررسی تروما در داستان "یک موضوع موقتی" از جومپا لاهیری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 55-71]

  • تغییر نگاهی به چهارگانه ادبی ژوریس کارل هویسمانس، برپایۀ نظریۀ بوردیو و تاثیر عادت واره ها [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 137-156]

  • تقویت مهارت‌های زبانی تأثیرنقشه‌ی ذهنی بر یادگیری واژگان متون داستانی با هدف پرورش استدلال و تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و نوجوانان ایرانی فرانسه‌آموز [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 235-261]

  • تکرار ترومایی بررسی تروما در داستان "یک موضوع موقتی" از جومپا لاهیری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 55-71]

  • توانش ارتباطی توانش تعاملی و آهنگ در آموزش آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 93-114]

  • توانش استدلالی تأثیرنقشه‌ی ذهنی بر یادگیری واژگان متون داستانی با هدف پرورش استدلال و تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و نوجوانان ایرانی فرانسه‌آموز [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 235-261]

  • توانش تعاملی توانش تعاملی و آهنگ در آموزش آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 93-114]

  • توسعه هویت حرفه ای تربیت معلم و شکل گیری هویت حرفه ای دانشجو معلمان زبان انگلیسی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 211-238]

ج

  • جان وبستر اگزیستانسیالیسم» و «باور غلط» ژان پل سارتر در نمایشنامۀ اهریمن سپید اثر جان وبستر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 239-259]

  • جفری چاسر گفتمان مشقت (رعایا) و فراغت (نجبا) در قرون وسطی در حکایت‌های کنتربری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 73-93]

  • جهان‌های موازی بررسی الگوی کنشی نظریه گرماس در جهانهای موازی :مطالعه موردی رمان 1Q84 اثر هاروکی موراکامی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 161-182]

  • جهش اعتقادی اگزیستانسیالیسم» و «باور غلط» ژان پل سارتر در نمایشنامۀ اهریمن سپید اثر جان وبستر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 239-259]

  • جومپا لاهیری بررسی تروما در داستان "یک موضوع موقتی" از جومپا لاهیری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 55-71]

ح

  • حکایت‌های کنتربری گفتمان مشقت (رعایا) و فراغت (نجبا) در قرون وسطی در حکایت‌های کنتربری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 73-93]

خ

  • خاطره خاطره و آگاهی در گذر از درد تحلیل موردی شخصیت لوژین در رمان دفاع (دفاع لوژین) نوشته ولادیمیر نابوکوف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 280-300]

  • خطاهای پنهان ضرورت آموزش کاربردشناسی آلمانی درراستای کاهش خطا درزبان آموزان ایرانی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 183-209]

  • خواب لیلا تحلیل ترجمۀ فارسی « خواب لیلا» سرودۀ لوکنت دو لیل بر پایۀ آراء آنری مشونیک [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 115-136]

  • خودفریبی اگزیستانسیالیسم» و «باور غلط» ژان پل سارتر در نمایشنامۀ اهریمن سپید اثر جان وبستر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 239-259]

د

  • داده های تصادفی ادبیات الکترونیک و داستان های وب محور چند وجهی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 13-36]

  • داستان ضدّجنگ تحلیل سبک شناختی داستان ضدّجنگ پسامدرن برمحور رمان سلّاخ خانۀ پنج از کورت وَنِگات [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 209-233]

  • داستان های وب محورچند وجهی ادبیات الکترونیک و داستان های وب محور چند وجهی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 13-36]

  • دانشجو معلم تربیت معلم و شکل گیری هویت حرفه ای دانشجو معلمان زبان انگلیسی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 211-238]

  • دیباچه‌ی کلی گفتمان مشقت (رعایا) و فراغت (نجبا) در قرون وسطی در حکایت‌های کنتربری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 73-93]

  • درد خاطره و آگاهی در گذر از درد تحلیل موردی شخصیت لوژین در رمان دفاع (دفاع لوژین) نوشته ولادیمیر نابوکوف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 280-300]

  • دفاع خاطره و آگاهی در گذر از درد تحلیل موردی شخصیت لوژین در رمان دفاع (دفاع لوژین) نوشته ولادیمیر نابوکوف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 280-300]

ر

  • ریتم تحلیل ترجمۀ فارسی « خواب لیلا» سرودۀ لوکنت دو لیل بر پایۀ آراء آنری مشونیک [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 115-136]

  • رمان 1Q84 بررسی الگوی کنشی نظریه گرماس در جهانهای موازی :مطالعه موردی رمان 1Q84 اثر هاروکی موراکامی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 161-182]

  • رمان های وسیکس تطابق استراتژی های تاثیرگرایی عاطفی با اصول واقع انگاری احساسی در گفتمان روایی وسیکس [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 37-60]

  • روایت شناسی عاطفی تطابق استراتژی های تاثیرگرایی عاطفی با اصول واقع انگاری احساسی در گفتمان روایی وسیکس [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 37-60]

  • روان‌پریشی سکسوئیشن و اختگی: بررسی روانشناختی امکان‌ناپذیری روابط جنسی در رمان شکننده لیزا آنگر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 135-160]

  • روان زخم زیست‌محیطی بحران ناشی از اندوه زیست‌محیطی: مقابله با روان زخم زیست‌محیطی و احساس آخرالزمانی در رمان آزادی اثر جاناتان فرنزن [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 187-207]

ز

  • زیبایی‌شناسی متن تصویر نویسنده به مثابۀ موزاییست: بررسی «موزاییک» از منظر لوسین دلنباخ در نوشتار پاره‌پارۀ ویرجینیا وولف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 261-280]

  • زبان فرانسه به مثابه زبان خارجی تأثیرنقشه‌ی ذهنی بر یادگیری واژگان متون داستانی با هدف پرورش استدلال و تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و نوجوانان ایرانی فرانسه‌آموز [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 235-261]

ژ

  • ژوریس کارل هویسمانس نگاهی به چهارگانه ادبی ژوریس کارل هویسمانس، برپایۀ نظریۀ بوردیو و تاثیر عادت واره ها [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 137-156]

  • ژویسانس سکسوئیشن و اختگی: بررسی روانشناختی امکان‌ناپذیری روابط جنسی در رمان شکننده لیزا آنگر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 135-160]

س

  • سارتر اگزیستانسیالیسم» و «باور غلط» ژان پل سارتر در نمایشنامۀ اهریمن سپید اثر جان وبستر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 239-259]

  • سبک شناسی تحلیل سبک شناختی داستان ضدّجنگ پسامدرن برمحور رمان سلّاخ خانۀ پنج از کورت وَنِگات [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 209-233]

  • سبک‌شناسی آماری بررسی و مقایسه میزان ادبیت باب ششم گلستان سعدی و ترجمه روسی آن بر اساس معادله بوزیمان [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 61-89]

  • سکسوئیشن سکسوئیشن و اختگی: بررسی روانشناختی امکان‌ناپذیری روابط جنسی در رمان شکننده لیزا آنگر [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 135-160]

  • سلاّخ‌خانۀ پنج تحلیل سبک شناختی داستان ضدّجنگ پسامدرن برمحور رمان سلّاخ خانۀ پنج از کورت وَنِگات [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 209-233]

  • سوهشمندی عاطفی تطابق استراتژی های تاثیرگرایی عاطفی با اصول واقع انگاری احساسی در گفتمان روایی وسیکس [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 37-60]

ط

  • طبیعت بارگی خوانش بوم-روانشناسانه رمان رویای حیوانی اثرباربارا کینگس الور [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 91-112]

ع

  • عادت واره نگاهی به چهارگانه ادبی ژوریس کارل هویسمانس، برپایۀ نظریۀ بوردیو و تاثیر عادت واره ها [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 137-156]

  • علم صرف نقش علم صرف و دانش واژه سازی بر فراگیری و گسترش واژگان بالقوه آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 33-54]

  • عواطف ادبیات الکترونیک و داستان های وب محور چند وجهی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 13-36]

غ

  • غایت های روایی ادبیات الکترونیک و داستان های وب محور چند وجهی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 13-36]

ف

  • فراغت (بیکارگی یا بطالت) گفتمان مشقت (رعایا) و فراغت (نجبا) در قرون وسطی در حکایت‌های کنتربری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 73-93]

  • فرا‌واقعیت بررسی الگوی کنشی نظریه گرماس در جهانهای موازی :مطالعه موردی رمان 1Q84 اثر هاروکی موراکامی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 161-182]

  • فرنزن بحران ناشی از اندوه زیست‌محیطی: مقابله با روان زخم زیست‌محیطی و احساس آخرالزمانی در رمان آزادی اثر جاناتان فرنزن [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 187-207]

  • فرهنگ مقایسۀ عملکرد مترجمان زن از نسل جدید و گذشته در ترجمه واژگان تابو و بررسی تأثیرپذیری آنها از فرهنگ [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 113-133]

  • فرودست تسهیل فرآیند ادغام در فرهنگ میزبان در میان زنان مهاجر به علت شکل گیری هویت التقاطی در رمان خروجی غرب اثر محسن حمید [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 13-32]

  • فضای هیبریدی تسهیل فرآیند ادغام در فرهنگ میزبان در میان زنان مهاجر به علت شکل گیری هویت التقاطی در رمان خروجی غرب اثر محسن حمید [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 13-32]

ق

  • قرون وسطی گفتمان مشقت (رعایا) و فراغت (نجبا) در قرون وسطی در حکایت‌های کنتربری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 73-93]

ک

  • کاربردشناسی ضرورت آموزش کاربردشناسی آلمانی درراستای کاهش خطا درزبان آموزان ایرانی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 183-209]

  • کتی کاروت بررسی تروما در داستان "یک موضوع موقتی" از جومپا لاهیری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 55-71]

  • کلیدواژه‌ها: تابو مقایسۀ عملکرد مترجمان زن از نسل جدید و گذشته در ترجمه واژگان تابو و بررسی تأثیرپذیری آنها از فرهنگ [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 113-133]

  • کودک و نوجوان تأثیرنقشه‌ی ذهنی بر یادگیری واژگان متون داستانی با هدف پرورش استدلال و تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و نوجوانان ایرانی فرانسه‌آموز [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 235-261]

  • کورت ونگات تحلیل سبک شناختی داستان ضدّجنگ پسامدرن برمحور رمان سلّاخ خانۀ پنج از کورت وَنِگات [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 209-233]

گ

  • گایاتری اسپیوک تسهیل فرآیند ادغام در فرهنگ میزبان در میان زنان مهاجر به علت شکل گیری هویت التقاطی در رمان خروجی غرب اثر محسن حمید [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 13-32]

  • گلستان سعدی بررسی و مقایسه میزان ادبیت باب ششم گلستان سعدی و ترجمه روسی آن بر اساس معادله بوزیمان [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 61-89]

ل

  • لارنس بوئل بحران ناشی از اندوه زیست‌محیطی: مقابله با روان زخم زیست‌محیطی و احساس آخرالزمانی در رمان آزادی اثر جاناتان فرنزن [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 187-207]

  • لوژین خاطره و آگاهی در گذر از درد تحلیل موردی شخصیت لوژین در رمان دفاع (دفاع لوژین) نوشته ولادیمیر نابوکوف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 280-300]

  • لوسین دلنباخ تصویر نویسنده به مثابۀ موزاییست: بررسی «موزاییک» از منظر لوسین دلنباخ در نوشتار پاره‌پارۀ ویرجینیا وولف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 261-280]

  • لوکنت دو لیل تحلیل ترجمۀ فارسی « خواب لیلا» سرودۀ لوکنت دو لیل بر پایۀ آراء آنری مشونیک [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 115-136]

م

  • مترجمان زن مقایسۀ عملکرد مترجمان زن از نسل جدید و گذشته در ترجمه واژگان تابو و بررسی تأثیرپذیری آنها از فرهنگ [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 113-133]

  • متون داستانی تأثیرنقشه‌ی ذهنی بر یادگیری واژگان متون داستانی با هدف پرورش استدلال و تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و نوجوانان ایرانی فرانسه‌آموز [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 235-261]

  • محسن حمید تسهیل فرآیند ادغام در فرهنگ میزبان در میان زنان مهاجر به علت شکل گیری هویت التقاطی در رمان خروجی غرب اثر محسن حمید [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 13-32]

  • مذهب نگاهی به چهارگانه ادبی ژوریس کارل هویسمانس، برپایۀ نظریۀ بوردیو و تاثیر عادت واره ها [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 137-156]

  • مشقت (کار) گفتمان مشقت (رعایا) و فراغت (نجبا) در قرون وسطی در حکایت‌های کنتربری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 73-93]

  • مشونیک تحلیل ترجمۀ فارسی « خواب لیلا» سرودۀ لوکنت دو لیل بر پایۀ آراء آنری مشونیک [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 115-136]

  • معادله بوزیمان بررسی و مقایسه میزان ادبیت باب ششم گلستان سعدی و ترجمه روسی آن بر اساس معادله بوزیمان [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 61-89]

  • معلم زبان انگلیسی تربیت معلم و شکل گیری هویت حرفه ای دانشجو معلمان زبان انگلیسی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 211-238]

  • معنی دربافت ضرورت آموزش کاربردشناسی آلمانی درراستای کاهش خطا درزبان آموزان ایرانی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 183-209]

  • مهاجرت تسهیل فرآیند ادغام در فرهنگ میزبان در میان زنان مهاجر به علت شکل گیری هویت التقاطی در رمان خروجی غرب اثر محسن حمید [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 13-32]

  • موزاییک تصویر نویسنده به مثابۀ موزاییست: بررسی «موزاییک» از منظر لوسین دلنباخ در نوشتار پاره‌پارۀ ویرجینیا وولف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 261-280]

ن

  • نابوکوف خاطره و آگاهی در گذر از درد تحلیل موردی شخصیت لوژین در رمان دفاع (دفاع لوژین) نوشته ولادیمیر نابوکوف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 280-300]

  • ناخودآگاه بررسی تروما در داستان "یک موضوع موقتی" از جومپا لاهیری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 55-71]

  • ناخودآگاه بوم شناسی خوانش بوم-روانشناسانه رمان رویای حیوانی اثرباربارا کینگس الور [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 91-112]

  • نسبت فعل به صفت بررسی و مقایسه میزان ادبیت باب ششم گلستان سعدی و ترجمه روسی آن بر اساس معادله بوزیمان [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 61-89]

  • نقشه‌ی ذهنی تأثیرنقشه‌ی ذهنی بر یادگیری واژگان متون داستانی با هدف پرورش استدلال و تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و نوجوانان ایرانی فرانسه‌آموز [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 235-261]

  • نوشتارپاره‌پاره تصویر نویسنده به مثابۀ موزاییست: بررسی «موزاییک» از منظر لوسین دلنباخ در نوشتار پاره‌پارۀ ویرجینیا وولف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 261-280]

و

  • واژگان بالقوه نقش علم صرف و دانش واژه سازی بر فراگیری و گسترش واژگان بالقوه آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 33-54]

  • واژگان کلیدی: طبیعت بحران ناشی از اندوه زیست‌محیطی: مقابله با روان زخم زیست‌محیطی و احساس آخرالزمانی در رمان آزادی اثر جاناتان فرنزن [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 187-207]

  • واژه سازی نقش علم صرف و دانش واژه سازی بر فراگیری و گسترش واژگان بالقوه آلمانی [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 33-54]

  • واقع انگاری احساسی تطابق استراتژی های تاثیرگرایی عاطفی با اصول واقع انگاری احساسی در گفتمان روایی وسیکس [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 37-60]

  • ویرجینیا وولف تصویر نویسنده به مثابۀ موزاییست: بررسی «موزاییک» از منظر لوسین دلنباخ در نوشتار پاره‌پارۀ ویرجینیا وولف [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 261-280]

ه

  • هاروکی موراکامی بررسی الگوی کنشی نظریه گرماس در جهانهای موازی :مطالعه موردی رمان 1Q84 اثر هاروکی موراکامی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 161-182]

  • هم احساسی تطابق استراتژی های تاثیرگرایی عاطفی با اصول واقع انگاری احساسی در گفتمان روایی وسیکس [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 37-60]

  • هنجار مقایسۀ عملکرد مترجمان زن از نسل جدید و گذشته در ترجمه واژگان تابو و بررسی تأثیرپذیری آنها از فرهنگ [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 113-133]

  • هنر نگاهی به چهارگانه ادبی ژوریس کارل هویسمانس، برپایۀ نظریۀ بوردیو و تاثیر عادت واره ها [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 137-156]

  • هویت نگاهی به چهارگانه ادبی ژوریس کارل هویسمانس، برپایۀ نظریۀ بوردیو و تاثیر عادت واره ها [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 137-156]

  • هویت التقاطی تسهیل فرآیند ادغام در فرهنگ میزبان در میان زنان مهاجر به علت شکل گیری هویت التقاطی در رمان خروجی غرب اثر محسن حمید [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 13-32]

  • هویت حرفه ای معلم تربیت معلم و شکل گیری هویت حرفه ای دانشجو معلمان زبان انگلیسی [دوره 20، شماره 30، 1402، صفحه 211-238]

ی

  • یادگیری واژگان تأثیرنقشه‌ی ذهنی بر یادگیری واژگان متون داستانی با هدف پرورش استدلال و تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و نوجوانان ایرانی فرانسه‌آموز [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 235-261]

  • یک موضوع موقتی بررسی تروما در داستان "یک موضوع موقتی" از جومپا لاهیری [دوره 20، شماره 31، 1402، صفحه 55-71]